Zoek naar:

'met LED kan het' breidt uit met nieuwe partijen


'met LED kan het' breidt uit met nieuwe partijen

Amsterdam - Het initiatief 'met LED kan het' heeft drie nieuwe toetreders. Het gaat om Lightronics, Schréder en Zumtobel. Deze producenten sluiten zich aan omdat ze het belangrijk vinden om meer aandacht te vragen voor de transitie naar LED-verlichting. Ook de Nederlandse groothandels itsme, Koninklijke Oosterberg, Rexel, Schuurman, Solar en Technische Unie steunen sinds begin dit jaar het initiatief. Dit laat zien dat er binnen de technische sector een breed draagvlak is voor de transitie naar LED-verlichting.

Meer impact

Met de komst van nog meer toonaangevende spelers uit de verlichtingsmarkt wordt het initiatief breed binnen de branche gesteund. Door de handen ineen te slaan, wordt de impact van ‘met LED kan het’ nog groter. Ook het portfolio- en kennisbestand op het gebied van openbare verlichting en buitenverlichting worden hiermee verbreed.

Romanito van Brabant, Sales Director Specification Belgium & The Netherlands bij Zumtobel: “We zijn verheugd om ons aan te sluiten bij dit belangrijke initiatief. Hierdoor hopen we dat nog meer bedrijven het belang van de energietransitie inzien en daardoor overstappen op LED-verlichting, een laagdrempelige eerste stap om hier hun steentje aan bij te dragen. We treden daarom graag toe tot het initiatief ‘met LED kan het’ om zo, met behulp van onze steun en kennis, deze transitie te versnellen.”

Cor van den Bosch, voorzitter Nederlandse Licht Associatie, een van de initiatiefnemers van ‘met LED kan het’: “Het doel van ons initiatief is het besparen van energie door middel van verlichting. Dit kan onder andere door het overstappen op LED-verlichting, verlichting niet onnodig laten branden of het gebruik van slimme verlichting en tijdschakelaars. We zijn heel blij dat de nieuwe partijen en partners zich hebben aangesloten en dat een groot deel van de branche onze missie nu steunt. Dat bewijst maar weer welke rol verlichting op het gebied van duurzaamheid speelt.”

De eerdergenoemde technische groothandels hebben zich ook verenigd in de campagne ‘Zo werkt de groothandel’. Deze campagne laat zien dat groothandels meer zijn dan alleen een winkel. Ze zijn een bron van kennis en een centraal middelpunt in de keten, ook in de verlichtingsbranche. Door zich aan te sluiten bij ‘met LED kan het’ verspreiden zij die kennis nog verder.

G-PM8QG98C1Q