Zoek naar:

Tijd voor een feestje: LICHTNL bestaat 10 jaar!


Tijd voor een feestje: LICHTNL bestaat 10 jaar!

We hebben de lichtslingers opgehangen, want LICHTNL bestaat alweer 10 jaar. In die tijd zijn we uitgegroeid van 3 naar 16 medewerkers en van slechts een magazijn portokabin tot een mooi hoofdkantoor en showroom.

Meer in Italië

Het idee voor LICHTNL ontstond in het heerlijke zonlicht van Italië. Aan de rand van het meer van Levico bedacht Theo van der Velden hoe zijn bedrijf eruit moest zien. Hij had op dat moment al jaren ervaring in de lichtwereld. Samen met Léon Peeman en Ali Haider bouwde hij LICHTNL op. Ze huurden een magazijn portokabin in Oude-Tonge en werkten vanuit huis.

Hoogtepunt na hoogtepunt

Dat bleek het startpunt van wat inmiddels is uitgegroeid tot een gerenommeerd bedrijf. Dit is een greep uit de hoogtepunten van 10 jaar LICHTNL:

  • Het merk ewo binnenhalen, waarna ook andere merken een exclusief importeurschap met ons sloten. Denk bijvoorbeeld aan PRACHT en Daisalux  Securlite en Metalogalva.
  • Prachtige projecten, zoals verlichting op Rotterdam Airport, bij Bleizo en langs de brandgrens in Rotterdam
  • De gezellige LICHTNL-weekenden
  • Het inmiddels volledig elektrische wagenpark
  • De nieuwe huisstijl

Verdere groei en duurzaamheid

Dankzij die hoogtepunten groeien we nog steeds. Ons hoofdkantoor is in Barendrecht en de showroom is in Rotterdam. Van daaruit maken we onder andere de lichtplannen en -ontwerpen. We vinden duurzaamheid belangrijk en verwerken daarom energiebesparingsmaatregelen in onze plannen en ontwerpen. Natuurlijk denken we altijd mee met jou als klant, van het begin tot het einde. Het is dan ook niet gek dat we door de jaren heen stevige vaste relaties met onze klanten hebben opgebouwd.

Niet afwachten, maar aanpakken

In die 10 jaar is er dus veel veranderd, maar niet alles: Theo van der Velden is nog steeds directeur. “Ik kijk met veel trots naar LICHTNL en wat we elke dag neerzetten. Werken met licht is echt mensenwerk. Dat betekent proactief samenwerken en communiceren. Niet afwachten, maar aanpakken en flexibel meedenken over uitdagingen en oplossingen. Dat geldt zowel inhoudelijk als voor de processen. Na al die jaren hebben we diepgaande kennis van de markt en komen we altijd tot een geweldig eindresultaat”, vertelt hij. Op naar de volgende 10 succesvolle jaren!